22 Oct, 2017

Σχεδίαση Ιστοσελίδων και ψυχολογία επισκέπτη

Η ψυχολογία του χρήστη είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από κάθε εντυπωσιακή σχεδίαση ιστοσελίδας (web design). Να μπαίνει κανείς  στο μυαλό των δυνητικών επισκεπτών είναι ο μόνος τρόπος για να αναπτύξει μία συναρπαστική ιστοσελίδα που να «αναγκάζει» τους ανθρώπους να επιστρέφουν για περισσότερα.

Όσο περίπλοκο και αν φαίνεται, κάθε στοιχείο σε μια ιστοσελίδα μπορεί να προκαλέσει διαφορετικά συναισθήματα, που συνολικά συνθέτουν  τη συνολική εμπειρία του χρήστη.

Ευτυχώς, υπάρχει ήδη πλούσια εμπειρία για το θέμα της ψυχολογίας στη σχεδίαση ιστοσελίδων. Εδώ είναι ένας οδηγός για τους βασικούς τομείς της σχεδίασης και πώς μπορούν να αλλάξουν για να επιδράσουν στο μυαλό των επισκεπτών σας.

σχεδίαση ιστοσελίδων

Περιεχόμενο

Όταν πρόκειται για το περιεχόμενο, λιγότερο είναι πάντα περισσότερο. Κατά τη διάρκεια των πρώτων ημερών της τεχνολογικής έκρηξη, πολλές επιχειρήσεις γέμιζαν της ιστοσελίδες τους με ατελείωτες ροές περιεχομένου. Αυτή η προσπάθεια να εντυπωσιάσουν απέτυχε. Άφηνε τους καταναλωτές μπερδεμένους και αγχωμένους.

Στους γρήγορους ρυθμούς του κόσμου μας, οι άνθρωποι θέλουν να βρουν πληροφορίες γρήγορα και αποτελεσματικά. Αν αναγκάσετε τον επισκέπτη να αναζητήσει  τις απαντήσεις, μπορεί να δημιουργήσει γρήγορα δυσαρέσκεια.

Διατηρείτε πάντα το περιεχόμενο όσο το δυνατόν συνοπτικότερο, καθιστώντας βέβαιο ότι είναι συναφές με το κοινό. Συνεχή επεξεργασία και ενημέρωση είναι ο μόνος τρόπος για να εξασφαλιστεί η καλή «ενέργεια» και η αύξηση της επισκεψιμότητας.

Διάταξη (Layout)

«Λευκός χώρος» (white space) είναι όλη η ουσία στη σημερινή σχεδίαση ιστοσελίδων. Για εκείνους που είναι εξοικειωμένοι με τον όρο αυτό, αναφέρεται σε περιοχές σε μια σελίδα που δεν έχουν περιεχόμενο ή οπτικά μέσα. Με άλλα λόγια, προσθέτει μια ευπρόσδεκτη ανακούφιση από όλες αυτές τις λέξεις και τις εικόνες.

Εάν έχετε παραθέσει το περιεχόμενο με αυτό το χώρο στο μυαλό, θα είναι πιο πιθανό να παρουσιαστούν οι πληροφορίες επαγγελματικά και οπτικά ελκυστικά. Ιστοσελίδες γεμάτες από εικόνες, τίτλους και γραφικά φαίνονται συχνά κακώς σχεδιασμένες και πρόχειρες. Αυτό το χάος θα προκαλεί πάντα τα συναισθήματα της δυσφορίας.

Με επαρκές λευκό χώρο αποφεύγει κανείς αυτά τα άβολα συναισθήματα και δημιουργεί ένα πιο καθαρό, πιο μινιμαλιστικό σχεδιασμό. Τραβώντας το βλέμμα στα πιο σημαντικά στοιχεία μίας ιστοσελίδας, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να εξασφαλιστεί μια καθηλωτική εμπειρία.

Χρωματικά πρότυπα (Colour scheme)

Μελέτες έχουν πλέον αποδείξει τις επιπτώσεις που μπορούν να έχουν τα χρώματα στην διάθεση και τη συμπεριφορά μας. Έντονες αποχρώσεις όπως το μωβ και το κόκκινο έχει αποδειχθεί ότ ενθαρρύνουν την αίσθηση της εγρήγορσης και της ενέργειας. Από την άλλη πλευρά, παστέλ αποχρώσεις όπως απαλό μπλε μπορούν να ενσταλάξουν μια αίσθηση γαλήνης.

Επιλέγοντας το χρωματικό πρότυπο θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την αγορά-στόχο σας. Ενώ πιο ζεστά χρώματα μπορούν να δώσουν μια αίσθηση δημιουργικότητας μπορούν επίσης να υποκινήσουν την οργή και την ανησυχία. Εναλλακτικά, το γκρι μπορεί να είναι σύγχρονο και επαγγελματικό, αλλά συχνά δενέχει χαρακτήρα.

Παρόμοια με τον «λευκό χώρο»,  τα ουδέτερα χρώματα παρέχουν ένα σημείο ανάπαυσης για το μάτι και δίνουν στην σελίδα μια οργανωμένη εμφάνιση. Φωτεινές αποχρώσεις του γκρι ή άσπρο, δένουν ιδιαίτερα καλά και αναδεικνύουν τα πιο τολμηρά θέματα του μπλε, κίτρινου ή κόκκινου.

Τυπογραφία (γραμματοσειρές)

Οι προγραμματιστές (developers) δεν περιορίζονται πλέον σε μια χούφτα web φιλικών γραμματοσειρών. Εξελίξεις στην τεχνολογία, όπως το CSS3 έχουν ανοίξει την πόρτα σε έναν κόσμο δυνατοτήτων. Είναι σημαντικό να επιλέξετε αυτό που ανταποκρίνεται στο συνολικό ύφος της σελίδας που σχεδιάζετε.

Οι γραμματοσειρές serif πιο συχνά συνδέονται με την εκπαιδευτική ή επαγγελματική γραφή. Είναι μια εξαιρετική επιλογή για όσους επιθυμούν να δώσουν μια έγκυρη χροιά, αλλά μπορεί να είναι πάρα πολύ άκαμπτες για τους περισσότερους. Αντί για αυτές μπορείτε να επιλέξετε μία από τις σύγχρονες γραμματοσειρές sans-serif. Θα δείξει ότι είστε ενημερωμένοι και θα δώσει αυτήν πιο απλή αίσθηση.

Η διάταξη του κάθε γράμματος, πρότασης και παραγράφου είναι επίσης σημαντική. Χρησιμοποιήστε μέρη λευκού χώρου μεταξύ των γραμμών για πιο ευκολοδιάβαστο περιεχόμενο. Αν μια σελίδα φαίνεται πολύ μπουκωμένη, είναι συχνά πρόβλημα με το leading (κενά μεταξύ των γραμμών) ή το kerning  (κενά μεταξύ των γραμμάτων).  Πάντα να είστε γενναιόδωροι με αυτά το διαστήματα για να δημιουργήσετε μια σελίδα φιλόξενη που είναι εύκολη για το μάτι.

Moridin on FacebookMoridin on GoogleMoridin on Twitter
Moridin
Web and Graphic Designer σε zero web & graphics
Ο άνθρωπος που έφερε το Internet στα Μουδανιά, αυτή την εποχή σχεδιάζει ιστοσελίδες για το zero web & graphics και έντυπα για το ORC. Αφιλοκερδώς! (για την Μύκονο).
- Hope is the Denial of Reality .x.
Share This