16 Dec, 2017

Σχεδιάζοντας ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου (e-shop)

Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι μια ηλεκτρονική (online) επιχείρηση είναι ευκολότερη από ό, τι μια παραδοσιακή (offline), γιατί δεν υπάρχουν πολλές δαπάνες και απευθύνεται σε ένα μεγαλύτερο ακροατήριο από ένα τοπικό κατάστημα το οποίο περιορίζεται από τη γεωγραφική του θέση. Αυτό δεν είναι πραγματικά αλήθεια. Υπάρχουν πλεονεκτήματα και στις δύο πλευρές, αλλά υπάρχουν και μειονεκτήματα, ανάλογα με τις γνώσεις σας.

Η δημιουργία μιας ηλεκτρονικής επιχείρησης (e-shop) απαιτεί αρκετό κουράγιο, πολύ όραμα και ακόμη περισσότερο προγραμματισμό. Αφού έχετε κάνει ένα πλάνο για την σελίδα σας (website), στην οποία θα ασκήσετε το ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι καιρός να το σχεδιάσετε στην πραγματικότητα, το οποία δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Απλά βάζοντας μερικά εικονίδια και μερικά κουμπιά που να λένε «ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΤΩΡΑ» δεν αρκεί.

Η περισσότερες ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου μετατρέπουν κατά μέσο όρο μόνο το 1-4% των επισκεπτών τους σε πελάτες και εσείς δεν θέλετε να είστε στο μέσο όρο, θέλετε να δημιουργήσετε ένα e-shop που να συναγωνίζεται τα στατιστικά που έχουν οι δημοφιλείς σελίδες (15% μετατροπή).

Κάνοντας τα προϊόντα ευδιάκριτα ορατά

Ο κύριος λόγος για τον οποίο ένας επισκέπτης φεύγει από ένα e-shop χωρίς να αγοράσει κάτι είναι η έλλειψη χρηστικότητας. Αυτό σημαίνει ότι, να κάνετε ευκρινώς ορατό το προϊόν σας είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές του σχεδιασμού της ιστοσελίδας σας.

ecommerce web design

Είναι σημαντικό όχι μόνο να κάνετε την ιστοσελίδα ευκολόχρηστη αλλά να την κάνετε ευκολόχρηστη για το κοινό σας. Υπάρχουν άνθρωποι που απολαμβάνουν να βλέπουν πολλές λεπτομέρειες σε μία ιστοσελίδα, ενώ άλλοι θέλουν απλά η αγορά τους να γίνεται όσο πιο γρήγορα είναι, παρακάμπτοντας τις «περιττές» λεπτομέρειες, που άλλοι θεωρούν απαραίτητες, και άμεσα να αγοράσουν το προϊόν.

Προβάλετε το προϊόν σωστά

Υπάρχουν μερικά σημεία που δεν πρέπει να παραλείψετε κατά το σχεδιασμό της σελίδας του προϊόντος και που θα μπορούσαν να ωθήσουν το επισκέπτη να αγοράσει και όχι απλά να κοιτάει το προϊόν με λαχτάρα.

Πρώτον, προσθέτοντας μερικές φωτογραφίες υψηλής ποιότητας του προϊόντος, και όχι μόνο μία, είναι μια καλή αρχή. Ο καλύτερος τρόπος για την προβολή των προϊόντων σας είναι να μην υπάρχουν άλλοι περισπασμοί στη φωτογραφία. Θέλετε να κρατήσετε τον πελάτη επικεντρωμένο στο προϊόν.

eshop design

Δεύτερον, προσθέτοντας μερικές αξιολογήσεις είναι εξαιρετικά χρήσιμο. Οι πελάτες ενδιαφέρονται για το τι λένε οι άλλοι για το προϊόν. Είναι γνωστό ότι η κοινωνική επιρροή είναι ένας ισχυρός παράγοντας για την αγορά ενός προϊόντος και δεν πρέπει να το παραβλέψετε αυτό. Πέραν του ότι είναι χρήσιμες για τους άλλους πελάτες, οι αξιολογήσεις μπορεί επίσης να είναι χρήσιμες και σε εσάς. Αν έχετε μερικές αρνητικές, θα πρέπει να εξετάσετε την επίλυση των προβλημάτων που αυτοί οι πελάτες έχουν συναντήσει για να εξασφαλίσετε την καλύτερη ποιότητα του προϊόντος.

Τρίτον, χρησιμοποιήστε την έκφραση «προσθήκη στο καλάθι» για την οριστικοποίηση μιας αγοράς. Υπάρχουν πολλές μελέτες για τα κείμενα των κουμπιά δράσης (call to action buttons) και τον σωστό τρόπο να τα ονοματίσουμε. Μία από αυτές τις μελέτες αναφέρει ότι η χρήση «προσθήκη στο καλάθι» αντί του «αγόρασε το» είναι καλύτερο για μετατροπές.

Και τελευταία συμβουλη για την ανάδειξη ενός προϊόντος: προσφέρετε εκπτώσεις ή ενσωματώστε το σε ένα πακέτο προσφοράς. Κάθε φορά που ένας πελάτης βλέπει τη λέξη έκπτωση, το μυαλό του «εκρήγνυται». Οι τεχνικές μάρκετινγκ πάντα λειτουργούν όταν λέτε στον πελάτη ότι ο θα πάρει περισσότερα για λιγότερα χρήματα.

Η πώληση του προϊόντος

Ποτέ δεν μου άρεσαν τα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop) που απαιτούν πολλά περιττά πράγματα από μένα, είναι σαν να μην θέλουν τα χρήματά μου, αλλά αντίθετα, να θέλουν να με κρατήσουν στην σελίδα, όπως είναι δυνατό.

Ένα από αυτά τα μειονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η εγγραφή χρήστη. Πολλοί άνθρωποι ενοχλούνται από αυτό το χαρακτηριστικό και εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα όταν βλέπουν μια φόρμα εγγραφής. Η αποστολή χρημάτων θα πρέπει να είναι εύκολη έτσι ώστε αν είναι δυνατόν, μην απαιτείτε από τον πελάτη να εγγραφεί ώστε να αγοράσει τα προϊόντα σας, αλλά μπορείτε να το έχετε σαν επιλογή.

Επίσης, η δυνατότητα για παροχή βοήθειας από κάποιον είναι απαραίτητη για ορισμένους πελάτες, έτσι καλό είναι να προσφέρετε μια υπηρεσία συνομιλίας ή μια καλά δομημένη και γρήγορη εξυπηρέτηση των πελατών.

Τελικά συμπεράσματα

eshop web design

Αρχικά, πριν ξεκινήσετε να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου, ίσως σκεφτήκατε ότι τα πράγματα είναι εύκολα και το μόνο που έπρεπε να κάνετε είναι ένα γρήγορο και απλό σχεδιασμό για να επιδείξετε τα προϊόντα σας.

Ελπίζω ότι μετά την ανάγνωση αυτού του άρθρου θα αλλάξετε τη γνώμη σας και θα σχεδιάσετε πραγματικά και με πλάνο την σελίδα σας, λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις έξυπνες συμβουλές που σας έχω δώσει εδώ και αλλά και να διαβάσετε και άλλο που κάποιοι θα μπορούσαν να προσφέρουν για ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου (ecommerce websites).

Blind Orc on FacebookBlind Orc on GoogleBlind Orc on Rss
Blind Orc
Graphic Designer σε ORC | web & graphics
Μην μου ζητάτε να ακολουθήσω, ζητήστε μου να δημιουργήσω. Δημιουργώ οπτικές έννοιες, με σκοπό να επικοινωνήσω ιδέες που εμπνέουν, να ενημερώσω ή να αιχμαλωτίσω τους καταναλωτές.
Αναλύστε μου την σκέψη σας αλλά αφήστε με να την αποτυπώσω με δικά μου χρώματα και σχέδια.
Share This